fbpx
Loading...

Egy régebbi AMG Mercedes mindig érdekes jelenségnek számít. Vannak közöttük azonban olyanok, amik nem csak teljesítményük, hanem a ritkaságuk miatt is komoly értéket képviselnek ma már. Ilyen ez az 1993-as E60 AMG is, melyből összesen 49 darab készült anno ebben a konfigurációban.

Szeretjük a régebbi Mercedeseket, hiszen egy olyan korszakot képviselnek, amikor még nem nyomták agyon különböző jogi szabályozások és üzleti érdekek a fejlesztőket. A 90-es évek elejéről származó modellek még mindig óriási megbecsülésnek örvendenek, amit csak tovább bolondít, ha az AMG plecsni is megtalálható valahol a karosszérián.

Ez az a korszak, amikor az AMG még külön műhelyként működött együtt a Mercedessel, így csak olyan autók készültek a hárombetűs megjelöléssel, melyek tényleg különlegesnek, egyedinek és brutálisan erősnek számítottak az átlagos utcai autókhoz képest.

Ide tartozik a W124-es szérián alapuló E60 AMG is, melyből nagyjából 150 darab készült összesen, de ezek közül 49 számít csak gyári, azaz Mercedes megrendelésnek, a többi mind utólagosan átépített darab. Ezért is csillan fel a gyűjtők szeme, ha valahol felbukkan egy eredeti gyári példány.

Balkormányos, azaz európai specifikációról van szó, de a leírás szerint az autó két éve még Japánban rótta az utakat. Bizony, használták, ezt támasztják alá a hűtőrácsony és az A oszlopon található kőfelverődések és a kisebb, pár méterről már nem is látható korróziók, illetve az órájában olvasható 230 ezer kilométer is.

Fontos, hogy teljesen eredeti a 17-es AMG felni szett az autón (bár egy picit a gyári állapothoz képest túl van krómozva), viszont a Remus kipufogó-rendszer és a kormány már utólagos. A motortérben található 6 literes V8-as kiváló egészségnek örvend a szakik szerint, bár a Cars & Bids saját mérése rámutatott, hogy 30 év után már “csak” 330 lovacska van életben az eredeti 375 darab helyett benne.

Forrás: www.speedzone.hu

LANGUAGE »